Onderweg naar Kaapstad

24 april 2019 - Johannesburg Tambo, Zuid-Afrika

Gistermiddag om 3 uur vertrokken! Tas afgeleverd bij de check in, en alle instapkaarten ontvangen en al snel in de lucht met de eerste vlucht van Iberia Express! De tweeënhalf uur vlogen voorbij, en eenmaal op Madrid was alles vlekkeloos geregeld! Ik moest met de metro naar de satellietterminal, bleek uiteindelijk allemaal heel gemakkelijk te vinden, binnen 5 minuten daar door de security, op naar de volgende vlucht! Avondeten halen zat er helaas niet meer in. Aan boord dan maar! Voor t eerst zat ik in een gigantisch vliegtuig, stoel 50A bij het raam! Snel geïnstalleerd, we kregen een gratis deken en kussen! 23:55 opgestegen vanuit Madrid. Aan boord viel ik snel in slaap, omdat alles tot nu toe toch ook best intensief was geweest! 01:08. Men kwam langs met avond eten, maar als ik ergens geen zin in heb als ik net gewekt ben is t een bakje paella met brood! Dus avondeten maar overgeslagen en alleen water genomen. Vlucht verliep goed, rond half 9 prima ontbijtje met yoghurt, sandwich, een plakje cake, sinaasappelsap en koffie. Al snel daarna landde we in Johannesburg. Bleek dat ik mijn bagage opnieuw moest inchecken. Daarna weer langs de duane, mensen snellen naar je toe om je bagage te dragen, een massage aan te bieden of je iets nutteloos te verkopen. Wat een tegenstelling in vergelijking met Madrid was dat! Toch heel snel alweer aan de andere kant, bleek dat mijn overstap wat lang was en ik nog 3 uur aan tijd moest doden! Uiteindelijk beland bij een koffietentje en ontbijt gehaald. Nu dus maar dingen bijwerken en deze blog aanmaken. Gelukkig is er gratis WiFi! Nog anderhalf uur tot mijn volgende vlucht!